Μερικές σκέψεις, παρατηρήσεις του ψηφιακού κόσμου και προβλέψεις της αγοράς, ώστε να νιώσουμε λίγο περισσότερο σίγουροι και λίγο λιγότερο ανασφαλείς στο ξεκίνημα της νέας σεζόν.

ΟΣεπτέμβριος μοιάζει με έναν “εναλλακτικό Ιανουάριο”. Αποτελεί πιθανότατα ένα πιο πρακτικό ξεκίνημα της νέας χρονιάς, καθώς οι περισσότεροι από εμάς νιώθουμε την ανάγκη να σχεδιάσουμε και να οργανώσουμε την επόμενη περίοδο.

Γεμάτοι αστείρευτη ενέργεια και ανανεωμένη δημιουργικότητα μετά τις καλοκαιρινές μας διακοπές, καταστρώνουμε νέα επιχειρηματικά πλάνα, καινούργια ξεκινήματα και λίστες με ενέργειες που σκοπεύουμε να δρομολογήσουμε.

Και πέρα από το να δίνουμε υποσχέσεις πως θα κοιμόμαστε καλύτερα, θα περνάμε περισσότερο χρόνο με φίλους και θα συνεχίσουμε να πηγαίνουμε για μπάνιο έως και τα τέλη του Οκτώβρη, προσπαθούμε να προβλέψουμε την απόδοση της στρατηγικής μας, να φανταστούμε την επόμενη μέρα για την επιχείρησή μας και πάνω από όλα, να διατηρήσουμε την διαύγειά μας για όσο το δυνατόν περισσότερο.

Μα η εμπειρία της πανδημίας μας απέδειξε πως “όταν ο άνθρωπος κάνει σχέδια, ο Θεός γελά”, και έτσι νιώθουμε ανασφάλεια μπροστά σε μακροχρόνια πλάνα και αβεβαιότητα για τις προβλέψεις μας. Και παρόλο που δεν θα μπορούσαμε πρακτικά να γνωρίζουμε τι αποτύπωμα θα έχει ο COVID-19 στις επόμενες 365 ημέρες που θα έρθουν, μπορούμε να βασιστούμε σε κάποια αναμφισβήτητα δεδομένα. Δεδομένα που καθορίζουν τις επόμενες κινήσεις μας και λειτουργούν ως σημείο αναφοράς, καθώς βασίζονται σε συμπεριφορές στο διαδίκτυο που έχουν πλέον εδραιωθεί.

astralon-blog-september-remember-woman-plants

Η επίδραση του COVID-19 στις online εμπειρίες

Η μαζική υιοθέτηση του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά τη διάρκεια της πανδημίας εισήγαγε τους καταναλωτές σε νέους τρόπους αγορών και αλληλεπίδρασης με τα brands. Όσο εξοικειώνονται οι χρήστες όλο με τις ηλεκτρονικές αγορές, απαιτούν:

α. μεγαλύτερη ευελιξία

β. εξατομίκευση

γ. επιβεβαίωση πως παίρνουν τη σωστή απόφαση κατά την αγορά

δ. και μια πιο ανθρώπινη ψηφιακή εμπειρία σε όποια συσκευή χρησιμοποιούν, μεταξύ άλλων.

astralon-blog-september-remember-hands-climbing

Απόρρητο & Εξατομίκευση

Δύο λέξεις που συμβαδίζουν. Έρευνα της Accenture, του 2017, αναφέρει ότι “εκτιμάται πως οι έμποροι μπορούν να κερδίσουν $2.95 τρισεκατομμύρια αυτή την δεκαετία μέσα από προσωποποιημένες προτάσεις για τους καταναλωτές.”¹ Η εκτίμηση αυτή δημοσιεύθηκε πριν την ραγδαία αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου εν μέσω πανδημίας. Πλέον, είμαστε σίγουροι πως οι χρήστες γνωρίζουν όλο και περισσότερο τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα προσωπικά τους δεδομένα, αλλά παράλληλα γνωρίζουμε πως είναι πιο πιθανό να αγοράσουν από μια επιχείρηση που επεξεργάζεται τα δεδομένα αυτά. προσφέροντας σωστές εξατομικευμένες προτάσεις.

Διαφορετικότητα και Συμπερίληψη

Η προηγούμενη χρονιά ήταν επίσης μια χρονιά που οι άνθρωποι όρθωσαν το ανάστημά τους και εκφράστηκαν, ξεσκεπάζοντας τα στερεότυπα. Η διαφορετικότητα και η συμπερίληψη ενσωματώνονται σταδιακά στο DNA πολλών brands, και οι λέξεις τους μεταφράζονται σε πολύτιμες ενέργειες, οι οποίες δεν περιορίζονται σε απλά emoji ή hashtags.

astralon-blog-september-fig

Η σημασία του επαυξημένου προϊόντος

Οι επιχειρήσεις είχαν ως προτεραιότητα της παραγωγή και προσφορά ενός συγκεκριμένου προϊόντος ή υπηρεσίας προς τους καταναλωτές. Όμως, τώρα πια είναι υποχρεωμένες να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των αγοραστών και να διευκολύνουν την διαδικασία εύρεσης όπου, όποτε και με όποιον τρόπο αναζητά ο καταναλωτής. Ερευσιμότητα, ευχρηστία και άμεση προσέγγιση πλέον θεωρούνται ως δεδομένα.

Άνω – κάτω στατιστικά στοιχεία

Ο συνδυασμός στατιστικών στοιχείων του 2019, του 2020 αλλά και του μυαλού μας, θα μας οδηγήσει σε πιο αξιόπιστες προβλέψεις. Ενώ ήμασταν σίγουροι πως το Σάββατο βράδυ ήταν η χειρότερη ημέρα & ώρα για την αποστολή ενός newsletter, η συμπεριφορά των χρηστών άλλαξε τόσο ριζικά μέσα στην περίοδο του lockdown, που μετέτρεψε το Σαββατόβραδο σε μια πραγματικά τέλεια επιλογή χρόνου για να επικοινωνήσουμε με τους πελάτες μας. Οι αργίες, όπως αυτές των Χριστουγέννων και του Πάσχα βρήκαν φέτος το κοινό που στοχεύουμε στις πόλεις, ενώ οι χρήστες έκαναν τα σχέδια τους για διακοπές και ταξίδια ένα μήνα πριν, αντί για ένα χρόνο πριν.

Μαζί με όλα τα παραπάνω, μπορούμε να είμαστε σίγουροι και για μερικά ακόμη δεδομένα στην έναρξη αυτής της νέας σχολικής χρονιάς: πως πρέπει να έχουμε αυτοπεποίθηση, να είμαστε ευέλικτοι και ευπροσάρμοστοι, μα πάνω από όλα ψύχραιμοι! Καλό Σεπτέμβρη σε όλους! 

1. ”Painting the digital future of retail and consumer goods companies” by Accenture, Aug 2017

Πηγές:
Industry perspective: The evolving customer experience, Facebook IQ (2021)
How has the coronavirus pandemic impacted marketing?, Morag Cuddeford-Jones, The Chartered Institute of Marketing (2021)
The 2021 Creative Forecast, Facebook IQ (2021)

 

astralon-icon-logo