Τα ακρωνύμια χρησιμοποιούνται σχεδόν από όλους μας καθημερινά, βοηθώντας μας να δημιουργήσουμε πιο σύντομα αλλά ουσιαστικά μηνύματα. Ας δούμε μερικά από τα πιο συνήθη.

Στις επιχειρήσεις, τα χρησιμοποιούμε τόσο συχνά, αλλά είμαστε σίγουροι ότι όλοι είναι εξοικειωμένοι με αυτό το λεξιλόγιο ή μήπως πολλοί καταφεύγουν σε αναζήτηση στο google για να μάθουν τι σημαίνει το εκάστοτε ακρωνύμιο;

Ξεκινάμε με μερικά από τα πιο συνηθισμένα για να γνωρίσουμε όλοι αυτόν τον πιο εύκολο και γρήγορο τρόπο συνομιλίας.

  • ASAP (as soon as possible = το συντομότερο δυνατό) 
  • BTW (by the way = παρεμπιπτόντως)
  • DM (direct message = άμεσο μήνυμα) και PM (private message =προσωπικό μήνυμα)

είναι μόνο μερικά παραδείγματα αυτών των ακρωνυμίων που όλοι γνωρίζουμε!

Εκτός από αυτά που χρησιμοποιούνται ευρέως, κάθε κλάδος έχει δημιουργήσει ακρωνύμια, που τον εξυπηρετούν. Στις επιχειρήσεις, γενικά, και σε τομείς, όπως το mkt (marketing / μάρκετινγκ!) ή το pr (public relations = δημόσιες σχέσεις!), υπάρχουν μερικά πολύ κοινά ακρωνύμια που βοηθούν τους συναδέλφους στις ομαδικές συνομιλίες και στα email να επικοινωνούν με συντομότερο τρόπο από ότι στο παρελθόν.

Παρακάτω παραθέτουμε κάποια από αυτά, ξεκινώντας από:

  • το SMM (social media marketing = μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης), το SMO (social media optimization = βελτιστοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης) & το SMP (social media platforms = πλατφόρμες κοινωνικών μέσων), όπως τα FB (Facebook), YT (Youtube), LI (LinkedIn) & TW (Twitter)
  • ένα από τα πιο διάσημα γεγονότα παγκοσμίως είναι το TEDx. Το TED προέρχεται από το ”Tell Me, Explain To Me, Describe To Me”, που σημαίνει ‘’Πες Μου, Εξήγησέ Μου, Περιέγραψέ Μου)
  • CAPTCHA ((completely automated public Turing test = πλήρως αυτοματοποιημένη δημόσια δοκιμή Turing)
  • CPC (cost per click = κόστος ανά κλικ)

Και κάποια ακόμα σχετικά με τον τομέα του μάρκετινγκ, όπως:

  • Ανάλυση SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities and Threats = Δυνατά σημεία, Αδυναμίες, Ευκαιρίες και Απειλές) & Ανάλυση SOSTAC (Situation, Objectives, Strategy, Tactics, Action and Control =  Κατάσταση, Στόχοι, Στρατηγική, Τακτική, Δράση και Έλεγχος) 
  • SEO (Search Engine Optimization = Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδων για τις Μηχανές Αναζήτησης) & SEM (Search Engine Marketing = Μάρκετινγκ των Μηχανών Αναζήτησης)
  • KPI (Key Performance Indicator = Βασικός Δείκτης Απόδοσης).

astralon-stories-acronyms-smo

Τα αρκτικόλεξα, όπως ονομάζονται αλλιώς τα ακρωνύμια, συναντώνται στα προσωπικά μηνύματα των ατόμων αλλά και στον εργασιακό χώρο μεταξύ των συναδέλφων. Άνθρωποι και ομάδες συναδέλφων τα χρησιμοποιούν ευρέως, εξοικονομώντας χρόνο και δημιουργώντας μεγαλύτερη οικειότητα.  Το ξεκίνημα κάθε εργάσιμης ημέρας περιλαμβάνει συνήθως συνομιλίες με συναδέλφους χρησιμοποιώντας στα μηνύματα, ακρωνύμια όπως, ”FYI” (for your information = προς ενημέρωσή σας), ”ICYMI” (in case you missed it = σε περίπτωση που το χάσατε), ”CTA” (call to action = παρότρυνση για ‘’δράση’’) ή αν είναι sth (something = κάτι) αφορά την ομαδική εργασία ή μια προθεσμία, συχνά έρχεται με ”TBD”, που σημαίνει ”to be determined = να καθοριστεί” ή ”to be done = να γίνει”. 

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι γραπτές συνομιλίες αυξήθηκαν σημαντικά καθώς πολλοί εργαζόμενοι WFH (work from home = εργάζονται από το σπίτι). Έτσι, εκτός από τα παραπάνω, αναδείχθηκαν μερικά ακόμη που μπορούν να βοηθήσουν τους συναδέλφους να επικοινωνούν καλύτερα μεταξύ τους! Για παράδειγμα, όταν χρειάζεστε ένα διάλειμμα, μπορείτε να στείλετε ένα μήνυμα “BRB” (be right back = επιστρέφψ αμέσως), εξαιτίας TMI (too much information = υπερβολικά πολλές πληροφορίες) ή εάν είστε νέο μέλος στη δουλειά, καταλήγεται ότι “TIL” (today I learned = σήμερα έμαθα)… στο τέλος κάθε μέρας.

Αν, λοιπόν, είστε λάτρης των ακρωνυμίων, καταλαβαίνετε όλα τα παραπάνω καλύτερα! Αλλά αν δεν τα έχετε χρησιμοποιήσει τόσο ακόμα ώστε να τα συνηθίσετε, ίσως αύριο είναι η τέλεια μέρα για να τα δοκιμάσετε και να κάνετε τη ζωή σας στη δουλειά πιο εύκολη και πιο αστεία. 

Αλλά προσοχή! Μην το παρακάνετε στον προφορικό λόγο. Ως μέλη του astralón πιστεύουμε ακράδαντα στην αποφυγή τους στην face-to-face επικοινωνία και προσπαθούμε να τα αποφεύγουμε, διότι είμαστε ακόμα άνθρωποι και δεν έχουμε γίνει… Οι Daleks.

astralon-icon-logo