Brands Που Μιλούν Ανοιχτά
Με τους παρακάτω τρόπους επέλεξαν brands, εταιρίες τεχνολογίας κι άλλοι οργανισμοί να αντιδράσουν στην δολοφονία του George Floyd στη Μινεάπολη και να πάρουν θέση απέναντι στον ρατσισμό, την αδικία και την ανισότητα. Γιατί η σιωπή δεν αποτελεί πλέον επιλογή.
Οι εταιρίες ήταν και θα είναι πάντα ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι του κόσμου μας. Οι δραστηριότητές τους έχουν άμεσο αντίκτυπο στην κοινωνία μας, και πλέον, τα τμήματα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης δημιουργούν όλο και περισσότερο μηνύματα που προωθούν την ενδυνάμωση όλων των κοινωνικών ομάδων, την ισότητα αλλά και τη διαφορετικότητα. Την 25η Μαΐου, ο George Floyd κείτεται νεκρός στο δρόμο. Το όνομά του, μαζί με εκείνα των Breonna Taylor, Ahmaud Arbery και Tony McDade έρχονται να προστεθούν στην λίστα των Αφροαμερικανών που σκοτώθηκαν το 2020. Μετά το περιστατικό και τις ακόλουθες διαδηλώσεις που λαμβάνουν χώρα σε διάφορες πόλεις των Ηνωμένων Πολιτειών, πολλές εταιρίες αποφάσισαν να εκφράσουν στις αναρτήσεις τους στα social media την αλληλεγγύη τους στη Μαύρη κοινότητα.
Netflix
Ο ηγέτης στην κατηγορία του online streaming δεν θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα. Το Netflix πήρε την δική του θέση απέναντι στον ρατσισμό.
YouTube
Η αμερικάνικη πλατφόρμα video μοιράστηκε τα δικά της μηνύματα μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ επίσης πρόσφερε $1M για την αντιμετώπιση της κοινωνικής αδικίας.
We stand in solidarity against racism and violence. When members of our community hurt, we all hurt. We’re pledging $1M in support of efforts to address social injustice.
— YouTube (@YouTube) May 30, 2020
Με περισσότερο από 1 δισεκατομμύριο αυτή τη στιγμή χρήστες, το Instagram ενθαρρύνει την κοινότητά του να διαμοιράζει ιστορίες με το hashtag #ShareBlackStories, ενώ παράλληλα το Facebook προσφέρει 10 εκατομμύρια δολάρια για ενέργειες και οργανισμούς που έχουν ως κύριο μέλημα τον τερματισμό της φυλετικής αδικίας.
View this post on InstagramA post shared by Instagram (@instagram) on
Spotify
Η περίφημη Σουηδική πλατφόρμα streaming, που ιδρύθηκε το 2006, όπως και οι περισσότεροι από το χώρο της μουσικής βιομηχανίας, ήταν από τις πρώτες εταιρίες που εξέφρασε την στήριξή της στη μαύρη κοινότητα. Ακολουθεί η δήλωσή της.
HBO
Το παλαιότερο και μεγαλύτερης διάρκειας συνδρομητικό κανάλι των Ηνωμένων Πολιτειών δεν θα μπορούσε να σιωπεί. Η HBO όχι μόνο μοιράστηκε την δική της άποψη απέναντι στο ρατσισμό αλλά άλλαξε και το όνομα του λογαριασμού της στο Twitter σε #BlackLivesMatter.
Adobe
Η Adobe, η Αμερικάνικη πολυεθνική εταιρία λογισμικού με έδρα την Καλιφόρνια, φέρνει τη δημιουργικότητα στο προσκήνιο, συνεχίζει να υποστηρίζει ποικίλες φωνές και να βρίσκεται δίπλα στην μαύρη κοινότητα.
— Adobe (@Adobe) June 2, 2020
Hulu
Ακόμη μία πλατφόρμα video, της οποίας κύριος ιδιοκτήτης είναι Walt Disney, δημιούργησε επίσης μία ανάρτηση για να δείξει την στήριξή της στο κίνημα για τις ζωές των Αφροαμερικανών.
Pixar
Η αμερικάνικη εταιρία παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών, δημιουργός του Toy Story franchise, έκανε τη δική της σχετική ανάρτηση.
Η Αμερικάνικη πλατφόρμα microblogging και αγαπημένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης για πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα, ήταν ένας από τους πρώτους tech γίγαντες που έφεραν στο προσκήνιο το #BlackLivesMatter
Racism does not adhere to social distancing.
Amid the already growing fear and uncertainty around the pandemic, this week has again brought attention to something perhaps more pervasive: the long-standing racism and injustices faced by Black and Brown people on a daily basis. 🧵 pic.twitter.com/8zKPlDnacY
— Twitter Together (@TwitterTogether) May 29, 2020
Giphy
Το κανάλι του Giphy, η αμερικανική διαδικτυακή βάση δεδομένων και μηχανή αναζήτησης για GIFs, που πριν από λίγες μέρες αγοράστηκε από το Facebook, διαμοιράστηκε το ακόλουθο GIF στα προφίλ του στα κοινωνικά δίκτυα.
View this post on InstagramBlack Lives Matter. GIF by @intoactionus
A post shared by GIPHY (@giphy) on
Shazam
Η αγαπημένη εφαρμογή που αναγνωρίζει τα μουσικά τραγούδια που παίζουν γύρω σας, δείχνει την αλληλεγγύη της στις μαύρες φωνές και κοινότητες.
Coachella Festival
Το φημισμένο μουσικό φεστιβάλ που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στην Καλιφόρνια, αποτελεί συνώνυμο της μουσικής και της ενότητας, υποστηρίζοντας την μαύρη κοινότητα.
— Coachella (@coachella) May 31, 2020
Pitchfork
Η πιο αξιόπιστη φωνή στη μουσική, το αμερικανικό διαδικτυακό περιοδικό με έδρα το Σικάγο, αναφέρει μαζί με τη δήλωσή του και ορισμένους οργανισμούς στους οποίους μπορεί κάποιος να κάνει μια δωρεά.
View this post on InstagramA post shared by Pitchfork (@pitchfork) on
NBA
Πίσω στο 2015, ακτιβιστές που μάχονται για την φυλετική ισότητα υποστήριξαν πως το ποσοστό των μαύρων παικτών στο NBA, το εθνικό πρωτάθλημα μπάσκετ των Ηνωμένων Πολιτειών ήταν 74.4%. Σήμερα δεν θα μπορούσαν να σιωπούν.
View this post on InstagramBlack Lives Matter #BlackoutTuesday #NBATogether
A post shared by #NBATogether (@nba) on
Nike
Το παγκοσμίως μεγαλύτερο αθλητικό brand αντιστρέφει το slogan του και ζητά από το κοινό του να συμμετέχει στην αλλαγή. Η Nike δείχνει για μία ακόμη φορά την στήριξή της προς την κοινότητα των μαύρων, όπως είχε κάνει και στην περίπτωση του Kaepernick. Η εταιρία έστησε ολόκληρη καμπάνια πάνω του, παρόλο που εκείνος γονάτισε κατά τη διάρκεια του εθνικού ύμνου πριν από ένα παιχνίδι προς ένδειξη διαμαρτυρίας για την φυλετική ανισότητα και κατακρίθηκε από πολλούς, γεγονός που οδήγησε σε πολλά καμένα ζευγάρια καμμένων παπουτσιών.
Let’s all be part of the change.#UntilWeAllWin pic.twitter.com/guhAG48Wbp
— Nike (@Nike) May 29, 2020
Adidas
Ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης της κατηγορίας στο χώρο των αθλητικών ειδών έκανε τη δική του δήλωση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πέραν αυτού και πηγαίνοντας ένα βήμα παρακάτω έκανε retweet στην ανάρτηση της Nike δείχνοντας την αλληλεγγύη της αλλά και ότι σε όλο αυτό τα brands στέκουν ενωμένα. Kudos!
View this post on InstagramTake action. Things won’t change unless we create that change.
A post shared by adidas (at 🏡) (@adidas) on
PUMA
Η γερμανική πολυεθνική εταιρία αθλητικών ειδών έδειξε την αλληλεγγύη της δημιουργώντας banners με την φωτογραφία του Τόμι Σμιθ να υψώνει τη γροθιά του στο βάθρο ενάντια στον ρατσισμό. Εκτός από τις αναρτήσεις, η PUMA υποστηρίζει το Minnesota Freedom Fund και ζήτησε από το κοινό της να ακολουθήσει το παράδειγμά της.
We need to take action together.
We are choosing to support the Minnesota Freedom Fund.
Donate to the MN Freedom Fund here: https://t.co/bNFhTbFBqX
Text FLOYD to 55156.#JusticeForGeorgeFloyd @MNFreedomFund pic.twitter.com/gKy4bp5YAT
— PUMA (@PUMA) May 30, 2020
Asos
Η Asos υποστηρίζει ότι η σιωπή δεν είναι επιλογή. Η βρετανική online εταιρία μόδας και καλλυντικών δημιούργησε την δική της ανάρτηση διαμαρτυρίας, δηλώνοντας ταυτόχρονα την πρόθεσή της να προσφέρει ένα ποσό σε κάποιο σχετικό οργανισμό τις προσεχείς ημέρες.
View this post on InstagramA post shared by MORE THAN FASHION (@asos) on
Amazon
Ο αμερικάνικος πολυεθνικός τεχνολογικός κολοσσός, κι όπως αναφέρεται “μία από τις μεγαλύτερες οικονομικές και πολιτιστικές δυνάμεις επιρροής στον κόσμο”, έδειξε κι αυτός με τη σειρά του την αλληλεγγύη του στην κοινότητα των μαύρων.
— Amazon (@amazon) May 31, 2020
Beats by Dre
Το κορυφαίο brand για τον ήχο που συν-ιδρύθηκε από τον Αμερικανό ράπερ Dr. Dre και εξαγοράστηκε το 2014 από την Apple, αγκαλιάζει την κοινότητα των Μαύρων με μια ισχυρή δήλωση.
Universal Music Group
Η μουσική βιομηχανία και οι περισσότερες δισκογραφικές εταιρίες, όπως οι Capitol Records, Republic Records, Island Records, Def Jam και Interscope, για ν’ αναφέρουμε μόνο μερικές, αποτελούν πάντοτε κινητήρια δύναμη για εποικοδομητικές αλλαγές.
— Universal Music Group (@UMG) May 29, 2020
SAVEUR
Το περιοδικό SAVEUR, αγαπημένος οδηγός για το φαγητό και την μαγειρική, με έδρα τη Νέα Υόρκη, εκφράζει την υποστήριξή του στις αυτόχθονες και μαύρες φωνές.
TASCHEN
Δεν περιμέναμε τίποτα λιγότερο από μια εταιρία που πρωτοπόρησε δημιουργώντας λευκώματα τέχνης για τα mainstream βιβλιοπωλεία, φέρνοντας την τέχνη πιο κοντά στο “μη ελιτ” κοινό.
View this post on InstagramA post shared by TASCHEN (@taschen) on